با شروع آزمایش یک دارو، امید جدیدی برای درمان دیابت نوع 1 بوجود آمد

آزمایش دارویی در ملبورن، دوباره امید به نوع جدیدی از درمان، را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 زنده کرد. دانشمندان در حال کار با داروی جدیدی هستند که معمولاً برای درمان آرتریت روماتوئید، استفاده می شود.

 پرفسور Tom Kay، از انستیتوی تحقیقات پزشکی سنت وینسنت، این کار را "گامی به جلو به سوی درمان دیابت" خواند.این درمان برای جلوگیری از تخریب سلولهای تولید کننده انسولین(سلولهای بتا) توسط سیستم ایمنی بدن، در افرادی که به تازگی مبتلا به دیابت نوع 1 تشخیص داده شده اند، بکار خواهد رفت.

پروفسور Kay،گفت: دیابت حدود صد سال است که با تزریق انسولین درمان می شود.آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم، تلاش برای جلوگیری از رسیدن بیماری به مرحله ای است که تولید انسولین بطور کامل در بدن متوقف می شود.

آرتریت روماتوئید، پسر عموی دیابت نوع 1 است، زیرا هر دو بیماری به دلیل حمله ی اشتباه سیستم ایمنی بدن به سلولها و بافتهای خودی ایجاد می شود.این دارو که باریسیتینیب(baricitinib) نامیده می شود، به خوبی تحمل شده و در جلوگیری از آسیب سیستم ایمنی به سلولهای یا بافتهای خودی در بدن بسیار موثر است.

پروفسور هلن توماس گفت: در این آزمایش مشخص خواهد شد كه آیا این دارو از سلولهای سازنده ی انسولین در برابر حمله ایمنی محافظت می كند یا خیر.ما تصور می کنیم که این دارو می تواند به افرادی که اخیراً به این بیماری مبتلا شده اند، کمک کند که تولید انسولین خود را برای مدت طولانی تری ادامه دهند و کنترل قند خون آنها را بهبود بخشد.

دانشمندان برای این مطالعه در جستجوی افراد 12 تا 30 ساله ای هستند که در طی 100 روز گذشته دیابت نوع 1 در آنها تشخیص داده شده است، این کارآزمایی دو سال به طول خواهد انجامید. برای اطلاع از جزئیات این مطالعه و یا داوطلب شدن برای شرکت در آن به آدرس منبع مراجعه کنید.

منبع:

https://www.9news.com.au/national/diabetes-new-drug-insulin-type-one-melbourne-trial-baricitinib/3a9d6203-4113-459e-bc5d-c0c7d1b98217